Pure Kids – Integrasjon mellom Shopify og Business Central

Pure Kids er et dansk selskap som selger barneklær. De selger mange av produktene sine på nett, og ønsket derfor en integrasjon mellom Shopify og Business Central. Dette gjorde de for å oppnå en mer automatisert og effektiv hverdag. Les her hvordan vi løste problemet for Pure Kids med Pairy Enterprise, og hvilke overordnede funksjoner integrasjonen inneholder.

Pure Kids har siden de startet opplevd stor vekst, og har siden bare vokst seg enda større. Det var grunnlaget for et ønske om å kunne integrere systemene deres, for, som tidligere beskrevet, å kunne automatisere prosessene sine og spare tid. De ønsket samtidig en løsning som kunne synkronisere refunderinger mellom de to systemene, sånn at de fikk oversikt over kreditnotaene sine.

Overordnede funksjoner i integrasjonen:

  • Synkronisering av produktdata fra Business Central til Shopify en gang om dagen
  • Synkronisering av lagerdata fra Business Central til Shopify hvert 5. minutt
  • Synkronisering av ordredata fra Shopify til Business Central hvert 5. minutt
  • Synkronisering av fakturaer fra Business Central til Shopify hvert 15.minutt
    • Automatisk oppretting av fulfillments
    • Automatisk kansellering av transaksjoner basert på fakturadata
    • Automatisk sending av «din pakke er på vei» e-post med T&T
    • Automatisk lukking av bestillinger i Shopify
  • Synkronisering av kreditnotaer fra Business Central til Shopify hvert 15. minutt
    • Automatisk opprettelse av returer
    • Automatisk tilbakebetaling av penger til kundens kort
    • Automatisk sending av «retur»-e-post

Produkter og synkronisering:

Hos Pure Kids satte vi opp en integrasjon mellom Business Central og Shopify. Med integrasjonen blir ordre- og lagerdata synkronisert etter forskjellige intervaller. Dette for at denne dataen til enhver tid skal være oppdatert.

Produkterne synkroniseres en gang om dagen fra Business Central til Shopify.

Utover det synkroniseres lagerdata fra Business Central til Shopify hvert 5. minutt, noe som gir minimal sjanse for røde linjer i praksis.

Ordredata synkroniseres i et 5-minutters intervall fra Shopify til Business Central for å sikre at plukk og pakking skjer så raskt som mulig.  På denne måten sikrer Pure Kids at lagerbeholdningen og ordrebeholdningen alltid er under kontroll, og at systemene mer eller mindre kontinuerlig snakker med hverandre og er oppdatert.

Fakturaer håndteres hvert 15. minutt, noe som sikrer at pengene trekkes fra kundens kort uten forsinkelser, og at kunden holdes oppdatert i forhold til kommende leveranser.

Kreditnotaer håndteres også hvert 15. minutt, noe som sikrer en rask oppdatering til kunden om at returen er mottatt og at pengene er på vei tilbake til betalingskortet som ble brukt.

Refunderinger:

Med integrasjonen lagde vi et spesielt oppsett for synkronisering mellom refunderinger fra de to systemene, Business Central og Shopify.

Det fungerer på den måten at en webservice i Business Central setter opp en liste over ordrer som skal ha en kreditnota/refundering. Refunderingen finner sted med kobling til den originale transaksjonen, foretatt av kunden i butikken. Deretter settes refunderingen tilbake på det anvendte betalingsmiddelet. Når ordren deretter er refundert i butikken meldes det til webservicen i Business Central, at den aktuelle kreditnotaen er opprettet sånn at ordren kan fjernes fra listen i Business Central.

På denne måten får Pure Kids fullt utbytte av systemet, og kan hele tiden holde styr på kreditnotaene sine, og bør som utgangspunkt bare behandle data i BC som single-source-of-truth.

Integrasjonen gjør det altså enklere for Pure Kids å effektivisere arbeidsgangen sin, samtidig som de kan stole på at alle data registreres hele tiden.

Pairy Enterprise:

Med hjelp fra Pairy Enterprise kunne vi skreddersy en integrasjon til Pure Kids som automatiserer prosessene deres ved å synkronisere dataene deres mellom Shopify og Business Central. Det bidrar samtidig i Pure Kids’ hverdag, fordi alt skjer automatisert og effektivt, sånn at bedriften heller kan fokusere på andre viktige tiltak.

Ønsker du også en mer automatisert og effektiv hverdag, og å få skreddersydd en integrasjon som passer til deres behov og ønsker? Skriv til info@pairy.dk, så er vi klare til å hjelpe med å finne den rette løsningen.

Vil du vite mer om Pairy Enterprise og hva vår integrasjon er i stand til?

Vi tar gjerne et uforpliktende møte vedrørende integrasjonsprosjektet ditt, kontakt oss på din foretrukne måte.

Mandag – Torsdag kl. 10:00-17:00
Fredag kl. 10:00-15:30

Jyllingevej 52A
2720 Vanløse

Hjelp
Resultater
Kontakt oss

    Dit navn (valgfrit)

    Din E-mail

    Din besked

    Vedhæft fil

    Takk for din henvendelse.
    Meldingen er nå sendt.
    Vi hjelper deg så snart som mulig