Modström – 2-veis integrasjon mellom Shopify og Navision

Modström hadde behov for en løsning som koblet sammen deres nye Shopify nettbutikker med deres Navision ERP-system. Integrasjonen måtte kunne håndtere 2-veis synkronisering og knytte de to nettbutikkene sammen med Navision. Med vår Enterprise-plattform hadde vi et godt utgangspunkt og kunne tilpasse integrasjonen til Modströms behov.

Overordnede funksjoner i integrasjonen

  • Flere Shopify-butikker forbundet til samme Navision
  • Fortløpende daglige kjøringer samt full nattlig kjøring
  • Mer enn 30 000 produkter
  • Delvis og fullstendig levering av bestillinger samt oppkreving i Shopify
  • Betalingskartlegging og adskillelse av gavekort fra vanlige varelinjer
  • E-postvarsler i tilfelle feil

Produkter

På grunn av det store antallet produkter er det innført en rekke forskjellige foranstaltninger. Hver natt kjøres en full produktavlesning fra Navision til Pairy, som deretter synkroniserer dataene til Shopify. Lagerdata det er relevant å synkronisere oftere, blir synkronisert hvert 3. minutt, slik at de er up-to-date i Shopify. I Pairy-dashbordet har Modström mulighet til å tvinge frem en avlesning av lager for enkeltprodukter. Dette er beregnet for bruk dersom det oppstår en feil, eller hvis Modström har behov for å få data avspeilet umiddelbart.

Bokføring

Modström hadde behov for å kunne håndtere gavekortene sine på en annen måte i forhold til regnskapet sitt. De ønsket at bestillinger der gavekort ble brukt som betaling ikke skulle bokføres som vanlige varelinjer. Her går Pairy inn og finner ut hvor mye av bestillingen som er betalt med gavekort, og hvor stort beløp et eventuelt kjøp av gavekort utgjør av ordrens total. Dette synkroniserer Pairy så til NAV når ordrer blir bokført.

Modström bruker Webshipper og GLS som speditør, og Pairy sørger for å synkronisere bestillinger til NAV og identifisere leverings- og betalingsmåter, også når bestillingen er delvis betalt med gavekort og resten med Visa.

Ordrer: Avslutning og refundering

Ordrer synkroniseres fra Shopify til Navision i takt med at de blir plassert i Shopify. Logistikken håndteres i Navision, hvoretter Pairy lukker ordren i Shopify når den er sendt. Pairy kan håndtere både delleveranser og fullstendige leveranser. Refunderte bestillinger håndteres også via Pairy, som sørger for å refundere ordresummen til kunden i Shopify, hvis det er aktuelt.

Pairy Enterprise for skreddersydde integrasjoner

Har virksomheten din behov for hjelp til en skreddersydd integrasjon mellom ett eller flere av systemene deres tilpasset akkurat deres behov og ønsker? Så send en e-post til oss via info@pairy.dk

Vil du vite mer om Pairy Enterprise og hva vår integrasjon er i stand til?

Vi tar gjerne et uforpliktende møte vedrørende integrasjonsprosjektet ditt, kontakt oss på din foretrukne måte.

Mandag – Torsdag kl. 10:00-17:00
Fredag kl. 10:00-15:30

Jyllingevej 52A
2720 Vanløse

Hjelp
Resultater
Kontakt oss

    Dit navn (valgfrit)

    Din E-mail

    Din besked

    Vedhæft fil

    Takk for din henvendelse.
    Meldingen er nå sendt.
    Vi hjelper deg så snart som mulig