Navision

Navision

Få en skreddersydd integrasjon mellom din nettbutikk og ditt Microsoft Dynamics Navision ERP-system. Les mer om hvilke butikker vi støtter, og bestill her.

Skreddersydd

Kontakt oss for å høre mer om integrasjonen. Vi skreddersyr også løsninger spesielt til dine behov.

De vanlige kjøringene mellom nettbutikker og Navision

Nedenfor kan du se de typiske overføringene som våre Navision-integrasjoner til nettbutikker inneholder. De kan tilpasses og utvides etter dine behov.

Ordrer (Nettbutikk-> Navision)

Når ordren er plassert i nettbutikken, blir den overført til Navision med det samme. Hvis du behandler dine ordre direkte i nettbutikken og ikke sender fra Navision, vil vi typisk se at ordren overføres når den er ferdigbehandlet i butikken.

Faktura (Navision -> Nettbutikk)

Hvis du behandler dine ordre i Navision, vil vi ved forsendelse fra Navision sørge for at ordren lukkes i nettbutikken og betalingen heves. Denne kjøringen er ikke nødvendig hvis du behandler og sender varer direkte fra nettbutikkens system.

Produktdata (Navision -> Nettbutikk)

Et typisk flyt vi ser er at stamdata på produkter (varenummer, tittel, pris, mv.) overføres fra Navision til nettbutikken. Deretter berikes de med utvidede beskrivelser og aktiveres i selve nettbutikken.

Utvidet produktdata (PIM/Navision -> Nettbutikk)

Vi ser også oppsett hvor utvidet produktdata som beskrivelser, oversettelser, bilder, mv. skal automatiseres i et flyt, enten direkte fra ERP eller et tilkoblet PIM-system. I dette tilfellet vil integrasjonen sørge for å sammenflette data og holde det oppdatert i nettbutikken.

Lagerdata (Navision -> Nettbutikk)

Lagerdata må som regel synkroniseres oftere enn øvrig produktdata. Derfor vil vi ofte ha en lagerkjøring som kjører separat fra den andre produktsynkroniseringen. På den måten sørger vi for at lageret er oppdatert.

Refunderinger (Nettbutikk <-> Navision)

Refunderinger er en kjøring som kun gir mening å automatisere hvis du har mange refunderinger i din butikk (for eksempel i moteindustrien). Her vil det bli satt opp en kjøring som automatisk refunderer beløpet til kunden ved en retur av varer.

B2B-kunder (Navision -> Nettbutikk)

Hvis du selger B2B både fra ditt ERP- og din nettbutikk, vil det gi mening med en B2B-håndtering i integrasjonen også. Avhengig av din nettbutikk og oppsett vil vi typisk synkronisere B2B-kunder fra Navision til nettbutikken, hvor de tildeles en innlogging som de kan bruke til å logge inn og bestille direkte fra nettbutikken. B2B-ordre vil da bli overført korrekt til kunden i deres Navision. Om ønskelig kan vi også synkronisere tidligere ordre fra Navision til nettbutikken, slik at B2B-kunden kan se sin historikk online og eventuelt bestille tidligere ordre på nytt.

B2B: Kundespesifikke priser (Navision -> Nettbutikk)

Hvis du opererer med kundespesifikke priser for ditt B2B-segment, kan det være fornuftig å automatisere denne delen. Enten det er snakk om faste rabatter eller prisnivåer helt ned på produktnivå, kan dette håndteres i integrasjonen.

Få en tilpasset integrasjon mellom Navision og din nettbutikk

Skreddersydd integrasjon

Med Pairy kan du skreddersydd integrasjonen til Navision. Men vår lange integrasjonserfaring kan vi holde kostnadene ved integrasjonen nede ved å basere den på Pairy-plattformen. Vi er der derfor særdeles konkurransedyktige på integrasjoner mellom Microsoft Dynamics Navision og din nettbutikk. Se nedenfor hvilke nettbutikker vi kan integrere din Navision med. Er ikke din butikk på listen kan vi mest sannsynlig få til integrasjonen likevel, men leveringstiden vil være noe lengre. Skriv til oss på info@pairy.no for å høre mer.

Lagerstyring

Ofte er det behov for at Navision sender lagerdata til nettbutikken. Hvis dette ønskes, kan vi i Pairy ha et separat flyt for nettopp lagerdata, slik at disse synkroniseres oftere enn annen data i integrasjonen. På den måten er lageret i nettbutikken alltid oppdatert.

Produktsynkronisering

Normalt vil produkter skulle synkroniseres fra Navision til nettbutikken. Dette sikrer at dere kun trenger å vedlikeholde produktdata ett sted. Produktbilder kan i de fleste tilfeller også synkroniseres til nettbutikken.

Ordresynkronisering

Integrasjonen mellom Navision og din nettbutikk vil typisk være bygget slik opp at ordredata skal synkroniseres fra nettbutikken til Navision, hvor den ferdigbehandles. Når ordren er ferdigbehandlet i Navision og sendt, kan Pairy avslutte ordren i nettbutikken og trekke pengene for ordren.

Gavekort

I Pairy har vi utviklet en standard for håndtering av gavekort. Denne sikrer at gavekort brukt i nettbutikken figurerer korrekt på ordren når den overføres til Navision.

Kundespesifikke priser

Hvis du selger B2B, har dine kunder muligens individuelle priser i Navision. Disse kan Pairy sørge for å synkronisere slik at de også gjenspeiles når kunden handler i nettbutikken. Hvis dine kunder ikke allerede finnes i nettbutikken, kan vi også opprette dem og sende ut innloggingsinformasjon til nettbutikken.

Utvid løpende

Pairy er bygget så fleksibelt at vi løpende kan utvide din integrasjon når nye behov oppstår i din organisasjon. Du får en tidsriktig løsning som vi kan bygge videre på i fellesskap i mange år fremover.

Understøtter de vanlige nettbutikksystemene

Vår integrasjon til Navision understøtter de fleste nettbutikksystemer ut av boksen. Så hvis du bruker Shopify, WooCommerce, DanDomain eller Magento, vil du relativt raskt kunne få en tilpasset integrasjon til din Navision-løsning. Hvis du bruker et annet nettbutikksystem, vil du fortsatt kunne nyte godt av vår skalerbare integrasjon så lenge nettbutikksystemet har et API som vi kan koble til. Kontakt oss for å høre nærmere.

Det siger vores kunder

En god integrasjon som funger ypperlig. Har også fått support for oppsett noen ganger, og svært gode svar og løsninger på problemene. Anbefales!

Netcam

Denne bruker vi for integrering mellom vår WooCommerce nettbutikk og Tripletex som er økonomisystemet den er integrert med. Har hatt denne tjenesten i flere år og det fungerer veldig bra! Anbefales!

Jan

Brukes til integrasjon mellom Shopify og Tripletex.
Har ikke hatt noen problemet med integrasjon, ordre føres over, ingen stans.
Har hatt behov for og endre noen kontoer, dette har support hjulpet meg med med en gang.
Kan anbefales!

Robin

Kan integreres med:

Hjelp
Resultater
Kontakt oss

    Dit navn (valgfrit)

    Din E-mail

    Din besked

    Vedhæft fil

    Takk for din henvendelse.
    Meldingen er nå sendt.
    Vi hjelper deg så snart som mulig