Priser
Gjør nettbutikken din klar til Black Friday og Cyber Monday

Gjør nettbutikken din klar til Black Friday og Cyber Monday

Black Friday og Cyber Monday er de to største salgsbegivenhetene på nettet, og hvis du som eier gjerne vil ha en bit av kaken bør du slå til nå. Nedenfor finner du noen raske tips og triks til hvordan du kan få mest ut av disse dagene.

Lag noen gode tilbud

Konkurrentene dine kommer garantert til å ha mange gode tilbud, og du er nødt til å gjøre det samme om du skal henge med disse to dagene.

Gjør butikken klar

På samme måten som du rydder og ordner hjemme om du venter gjester, bør du gjøre det samme med butikken. Du bør sørge for at den er så velfungerende som overhode mulig. Er den ikke responsiv, og har du ikke startet med konverteringsoptimering enda? Gjør noe med saken. Det nytter ikke å lokke flere kunder til siden om ting går tregt. Har du en abandonment cart strategi på plass? Det er viktig at butikken din er forberedt på alle mulige måter. Lag eventuelt en Black Friday / Cyber Monday landingpage hvor du kan fremheve tilbud, og sende kundene direkte dit.

Inviter gjestene

En fest blir aldri kul om ingen vet om den. I tiden frem mot Black Friday bør du sørge for å sende ut invitasjoner til så mange potensielle kunder som mulig. Spre nyheten via sosiale medier, og du kan også vurdere om det finnes nyhetsmedier eller blogger som kan være interessert i å skrive om tilbudene dine. Det er også nå nyhetsbrevet skal ut, så både nye og gamle kunder vet at du arrangerer et event.

Fyll opp lageret

Det nytter ikke å selge mer, om du ikke har nok varer på lager. Sørg for å rikelig av de produktene du setter på tilbud, ellers kan du ende opp med misfornøyde kunder som ikke fikk levert det du lovte.

Skap en hype

Butikken er klar, produktene er på lager. Tiden er inne for å hype salget best mulig, og her er alt lov. En av de mest effektive metodene er å lage et event på Facebook, og invitere alle som kan ha interesse av dette. Få de videre til å invitere sine venner igjen, slik at nyheten sprer seg.

På dagen

Avlys alle private avtaler, og tilkall ekstra personale ved behov. Sørg for at kundeservicen er klar, og utvid gjerne tiden slik at kunden kan bli guidet videre til kjøp om nødvendig. Noen butikker kjører på med ekstra tilbud på timesbasis, hvilket også kan være lurt for å folk til å komme tilbake løpende og kjøpe flere ting. Men sørg for å fortelle at de selvfølgelig bare skal betale for frakt én gang. Husk også at det ikke er noe vits å ha timetilbud om du ikke har et stort produktutvalg.

Selg mer til kundene når de er der

Sørg for å presentere kunden for ekstra produkter som passer til dem, når de er inne i handlekurven. Hvis du har en grense for fri frakt, så sørg for å fortelle kunden hvor lite de mangler å bestille for å kunne benytte fri frakt.

Nyhetsbrev

Når kundene allikevel besøker butikken så sørg for at de melder seg på nyhetsbrevet ditt. På denne måten kan du selge mer til dem i fremtiden og få dem tilbake neste år.

Selg mer til kundene i ettertid

Det kommer helt sikkert til å være kunder som har forlatt handlekurven sin av ulike årsaker. Hvis du sender oppfølgende mailer vi du være i stand til å konvertere 5-11% av de kundene som forlot handlekurven.