Hvilke merkedager kan du spille på som eier av nettbutikk?

Hvilke merkedager kan du spille på som eier av nettbutikk?

Som eier av nettbutikk kan det være lurt å gjøre noe ut av merkedager for å skaffe flere kunder til butikken. Nedenfor har vi listet opp noen merkedager som kan være relevante å lage kampanjer o.l. i forbindelse med.

 

Januar: Januarsalg

Januarsalget er nesten like utbredt som selve julehandelen, og er en god mulighet for deg som nettbutikkeier. Her har du også muligheten for å få en god start på året og få ryddet ut av ditt gamle sortiment.

 

Februar: Valentinsdag (14. Februar)

Valentinsdagen er blitt mer og mer populær i Norge. De fleste nettbutikker kan være med på denne dagen, om de markedsfører produktene sine riktig. Produktet behøver ikke nødvendigvis være sjokolade eller blomster for å kunne selge på denne dagen. Dette er også tiden rundt fastelaven, og man kan lage noen festlige tilbud i forbindelse med denne dagen. Selger du til barn er dette en gyllen mulighet for å skape mersalg.

 

April: Påske

Påske er mye mer enn bare påskeegg. Vær kreativ, og bruk påsken til å gi kundene dine noen spesielle påsketilbud, konkurranser eller lignende.

 

Mai: Nasjonaldagen

Mai er måneden for 17-mai og en rekke helligdager. Det avhenger dog av hvilke produkter du fører i butikken din, men det kan være en god idé å lage en kampanje eller andre tilbud i forbindelse med disse dagene.

 

September: Konfirmasjon

Konfirmasjonssesongen er en god mulighet for å få solgt noen av de litt dyrere varene i butikken din. Et tips er å lage en kategori med gaveideer til konfirmanten. Det kan også være en idé å dele opp i jente- og guttekategorier. Dette kan gjøre det lettere for kundene å finne riktige gaver.

 

November: Movember

Movember er en årlig begivenhet der det mannlige kjønn lar barten gro. Dette er for å gi oppmerksomhet for menns helse. En god mulighet til å både få omtale og støtte en god sak på samme tid.

Halloween (31. Oktober)

Den Amerikanske høytiden Halloween har for lengst kommet inn på det norske markedet. Å reklamere med ”skremmende priser” er nok litt klisjé, men om du kan komme på noen morsomme kampanjer er dette en god mulighet for å gjøre noe annerledes.

Black Friday (fjerde fredag i november)

Black Friday har i løpet av de siste årene vokst voldsomt i Norge, og det ser ut til at denne trenden kommer til å fortsette. De fleste nettbutikker bruker denne dagen til å lage store Black Friday-tilbud. Vil du ha noe ut av denne dagen, bør du også stille opp med noen unike tilbud for å lokke folk til butikken din.

Cyber Monday (mandagen etter fredag)

Cyber Monday ble til for å få flere folk til å handle på nett. Cyber Monday er et godt supplement til Black Friday, hvor det som oftest er mange voldsomme tilbud fra de store butikkene. Cyber Monday kan derfor være dagen de mindre butikkene kan fokusere på sine tilbud, da de store butikkene ofte styrer alt på Black Friday.

 

Desember: Julehandel

Julehandelen er for mange nettbutikker den største sesongen for salg. Vi har laget en liten guide til hvordan du kan få mest ut av ditt julesalg. Se guiden her.

Mangler vi noe? Overstående liste blir oppdatert løpende. Hvis du mener vi mangler merkedager på listen, vil vi gjerne høre fra deg på info@pairy.no

Hjelp
Resultater
Kontakt oss

    Dit navn (valgfrit)

    Din E-mail

    Din besked

    Vedhæft fil

    Takk for din henvendelse.
    Meldingen er nå sendt.
    Vi hjelper deg så snart som mulig