Julesalget er i gang, er du klar?

Julesalget er i gang, er du klar?

Julesalget er som regel en av de viktigste sesongene for en nettbutikk. Derfor bør du for lengst ha startet med forberedelsene. Har du ikke det, kan du fortsatt rekke en del, men du bør begynne med én gang. Nedenfor kommer en rekke tips du får bruk for uansett om du har vært klar i flere måneder, eller om du skal starte nå.

Rabattkoder

Julegaverabattkoder kan være lurt å gi til kunder som er ute i god tid. Det kunne eksempelvis vært 10 % rabatt til de 100 første kundene som kjøper julegaver i løpet av november.

Dropp alt annet

Avhengig av størrelsen på din butikk kan det være nødvendig å avlyse alle unødvendige aktiviteter i julemåneden. Utsett kaffemøter til januar eller februar, og vær forberedt på å ta deg av ekstra support samt ordre som kommer i høysesongen.

Store flyttinger og oppdateringer frarådes

Har du et stort design på vei, eller holder du på å skifte butikksystem? Det er som regel ikke spesielt klokt å lansere slike prosjekter midt i høysesongen.

Gjør det klart til de besøkende

Sørg for at dine landing pages er optimert best mulig i forhold til konvertering. Det nytter ikke å få mange besøkende på nettsiden om du ikke klarer å omsette dem til salg.

Bruk dine followers

Hvis du har followers på sosiale medier er dette tiden for å få dem aktivert. Lag en julekonkurranse eller annet juleinnhold som kan holde dem aktivert mot jul.

Gi lojale kunder en tidlig julegave

Gi dine faste kunder muligheten til å få adgang til juletilbudene før alle andre.

Vær spesifikk med leveringsdatoen

Det er veldig viktig at du kommuniserer seneste bestillingsdato ut til kundene. Ellers kan du potensielt få mange misfornøyde kunder som ikke fikk levering av gaver før jul.

Fremhev årets bestselgere

Det kan lønne seg å lage en julegavekategori med dine bestselgende produkter. Dette kan gi dine besøkende en rask oversikt.

Få nye kunder hekta

Sørg for at nye kunder blir enda mer verdt ved å få dem til å abonnere på ditt nyhetsbrev. Få dem også til å følge deg på sosiale medier mm.

Fang opp dem som slapp unna

Sørg for å ha din cart-abandonment-strategi på plass for å få enda mer ut av de besøkende.

Hold kundene oppdatert

For å unngå for mye manuelt arbeid i forbindelse med ordrer bør du automatisere, slik at dine kunder holdes automatisk oppdatert rundt statusen på ordren.

Hjelp
Resultater
Kontakt oss

    Dit navn (valgfrit)

    Din E-mail

    Din besked

    Vedhæft fil

    Takk for din henvendelse.
    Meldingen er nå sendt.
    Vi hjelper deg så snart som mulig