Ordrer overføres ikke til mitt regnskapsprogram
Manglende overføring av ordre til ditt regnskapsprogram kan skyldes flere ting. Nedenfor har vi listet de mest vanlige årsakene.
Innstillinger: Kriterier for overføring av ordre
I forbindelse med oppsettet av din integrasjon, har du sannsynligvis tatt stilling til hvilken status en ordre skal ha, for at den sendes til ditt regnskapsprogram.
Hvis en ordre har en status som ikke er inkludert i innstillingen for når ordren skal overføres, vil den naturligvis ikke bli overført.
Du kan alltid se dine innstillinger ved å velge Innstillinger -> Integrasjoner -> Velg «Rediger» ved siden av integrasjonen for ditt regnskapsprogram.
Feil i bokføring
Hvis det oppstår feil i forbindelse med overføring av en ordre til ditt regnskapsprogram, vil det bety at din ordre ikke blir overført i det hele tatt, eller at den overføres med mangelfull data.
Avhengig av når i prosessen ved overføring feilen oppstår, kan det være at systemet rekker å opprette en fakturakladd eller utkast, men ikke kommer videre. Her skal du være oppmerksom på at det i noen regnskapsprogrammer er et filter ved visning, som gjør at fakturakladd eller utkast ikke vises som standard eller samme sted som dine normale fakturaer.
Har du fortsatt problemer?
Hvis ovenstående ikke forklarer årsaker i ditt tilfelle, eller du generelt har spørsmål, så skriv gjerne til vår Support. Vi står klare til å hjelpe.